تبلیغات
بهداشت - 9 ماده‌‌ی غذایی که باید هر روز بخوریم

نویسنده :هدیه شهامت
تاریخ:سه شنبه 12 مهر 1390-05:56 ق.ظ

9 ماده‌‌ی غذایی که باید هر روز بخوریم

این 9 ماده غذایی را هر روز بخورید

اگر می‌خواهید مطمئن باشید مواد غذایی‌ای که مصرف می‌کنید سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و مواد مغذی دیگر هستند سعی کنید این 9 ماده‌ی غذایی را در برنامه‌ی غذایی هر روزتان بگنجانید.

خوردن مواد غذای مفید، توصیه‌ی هر روز ما برای حفظ سلامت شماست. بعضی از مواد غذایی در بین انبوه غذاهای دیگر خواص مفیدتری دارند و معجزه می‌کنند مثل سیر، تخم کتان، چای، روغن زیتون، دارچین، جودوسر و ....

سیر

سیر

سیر ضدباکتری و ضدویروس است. این خواص محافظتی ناشی از ترکیبات سیر است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و برای سیستم قلبی عروقی مفید است.

مصرف 6 حبه سیر در هفته کافی است که احتمال ابتلا به سرطان کولون، سرطان معده و سرطان پروستات را به نصف برسانید.

میزان مصرف: روزانه یک حبه سیر بخورید.

توصیه می‌کنیم سیر را له کنید و قبل از مصرف اجازه دهید که حدود ده دقیقه بماند در این صورت سیر تمام پتانسیل درمانی‌اش را آزاد می‌کند.


__________________________________________________________________

روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود است.

این روغن میزان کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول مفید خون را بالا می‌برد.

روغن زیتون سرشار از فنول و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از رسوب کلسترول در جداره‌ی رگ‌ها پیشگیری می‌کند.

میزان مصرف: روزانه 1 قاشق غذاخوری(15میلی گرم) مصرف کنید.

__________________________________________________________________

بروکلی

بروکلی

بروکلی یک ماده‌ی غذایی ضدسرطان درجه یک است به خاطر این که سرشار از ترکیبات گوگردی و به ویژه حاوی سولفورافان است. بوی کلم ناشی از وجود همین ماده است. ترکیبات بروکلی باعث تحریک ترشح آنزیم‌هایی می‌شود که وظیفه‌ی سم زدایی از ترکیبات سرطان‌زا را بر عهده دارد.

با مصرف زیاد بروکلی شما خطر ابتلا به سرطان، سرطان ریه، معده و کولون را به نصف می‌رسانید.

میزان مصرف: 125 میلی گرم معادل نصف فنجان بروکلی پخته.

توصیه می‌شود برای بهره مندی بیشتر از سولفورافان، بروکلی را به مدت 3 الی 4 دقیقه بخارپز کنید


ماست

ماست

ماست منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری است. اما باید بدانید که اصلی‌ترین خاصیت این ماده‌ی غذایی پرطرفدار ناشی از باکتری‌ای به نام پروبیوتیک است که تکثیر باکتری‌های مضر در روده را متوقف می‌کند.

مصرف مرتب ماست برای درمان ناراحتی‌های التهاب شکمی، زخم‌ها، عفونت‌های ادراری و عفونت‌های واژینال مفید است.

میزان مصرف: روزانه سه چهارم فنجان (175میلی گرم) ماست کم چرب میل کنید




عضویت رایگان
ایمیلتان را در کادر وارد و دگمه ارسال را بزنید





Powered by WebGozar